Alle A- en Q-modellen gevolgd door een oneven cijfer, zullen alleen nog maar modellen zijn met een verbrandingsmotor. Dit betekent dat alle even cijfers volledig elektrisch aangedreven modellen zijn. Op deze manier is er aan het cijfer gemakkelijk te herkennen of het model een brandstof- of elektrische motor heeft.
De naam Audi A4 blijft bestaan en zal in de toekomst volledig elektrisch worden. Deze verandering heeft zich al eerder voorgedaan bij de A6. De nieuwe A6 is volledige elektrisch, oftewel de A6 e-tron. Naar verwachting zal de nieuwe A7 de A6 worden met verbrandingsmotor. In dit geval treedt de Audi A4 met verbrandingsmotor dus in de voetsporen van de Audi A5.
Met de introductie van de nieuwe Audi A5 Avant wordt een nieuw hoofdstuk ingeluid in stijl en innovatie. Het beste van een A4 in een geheel nieuwe Audi A5.
De nieuwe Audi A5 staat als eerste auto op het Premium platform Combustion (PPC): focus op geëlektrificeerde motoren.
De nieuwe Audi A5 is pure competitie op de weg dankzij een selectie aan sterke TFSI-motoren, al dan niet met mHEV plus 48 volt-mildhybridtechnologie. Ook quattro-vierwielaandrijving behoort tot de mogelijkheden.
mHEV plus zorgt voor een lager brandstofverbruik, minder CO2-uitstoot en betere prestaties. Dit wordt mogelijk gemaakt door een generator en een 480V-boordnet met eigen opslagaccu. De Audi A5 kan deels elektrisch rijden, elektrische parkeren en manoeuvreren en heeft een sterk vermogen om energie terug te winnen. Daarnaast biedt het systeem een boost van 18 kW voor snelle acceleraties en vlotte tussensprints.