Na 50 jaar doorontwikkelen is de iconische Golf nu beter dan ooit. Tot de technische highlights behoren een nieuw infotainmentsysteem en een nieuwe plug-in hybride aandrijflijn met een elektrische range tot ca. 142 kilometer**. De vernieuwde Golf is onder meer te herkennen aan de scherper gelijnde voorbumper, de nieuw ontworpen LED-koplampen en -achterlichtunits, een reeks nieuwe kleuren en velgen plus een verlicht Volkswagen-logo in het front.
De TSI- en eTSI uitvoeringen van de vernieuwde Golf zijn vanaf nu te bestellen en staan naar verwachting deze zomer bij ons in de showroom. In aanloop naar de marktintroductie maakt Volkswagen de prijzen bekend van de Golf eHybrid plug-in hybridemodellen. Het leveringsprogramma zal binnenkort ook worden uitgebreid met een R-line uitvoering. De zeer sportieve Golf GTI- en R-modellen worden na de zomer verwacht.
Ben jij geinteresseerd in de vernieuwde Golf (Variant)? Schrijf je in voor de nieuwsbrief of bekijk onze huidige Golf voorraad.
De vernieuwde Volkswagen Golf in basisuitvoering is nu te bestellen vanaf € 34.990*. Deze basisuitvoering beschikt standaard over:
De Life Edition voegt extra luxe en stijl toe in de vorm van metallic lak, 17 inch lichtmetalen velgen, comfortstoelen, draadloze oplaadmogelijkheid voor smartphones, Keyless Access, donker getinte ramen achter, Rear View (achteruitrijcamera), sfeerverlichting en diefstalalarm.
De Volkswagen Golf is al 50 jaar onder ons en is in Nederland sinds zijn introductie enorm succesvol. In totaal zijn er een kleine 900.000 exemplaren in ons land verkocht. Ook vandaag-de-dag is de Golf met 310.000 exemplaren nog steeds de meest voorkomende auto in het Nederlandse wagenpark. Daarom is het tijd voor vernieuwing. De vernieuwde Golf 8. De vernieuwing zit voornamelijk in de aandrijflijn.
Wat meteen opvalt aan de vernieuwde Golf is het verlichte logo aan de voorzijde. Een mooi aspect en vooral in het donker 's avonds. Verder zijn de koplampen ook iets strakker vormgegeven en LED-matrix koplampen optioneel verkrijgbaar. Daarnaast is hij uitgerust met een nieuw type 18 inch velgen en is de nieuwe Golf leverbaar in vier nieuwe kleuren. Aan de achterzijde herken je meteen de Golf met een paar nieuwe details. 3D LED-achterlichtunits, waarin drie verschillende verlichtingsdesigns mogelijk zijn. Aan de onderkant is de diffuser aangepast op bepaalde uitvoeringen.
Volkswagen lanceert de vernieuwde Golf in de uitvoeringen Golf, Life en de dynamische R-Line. Boven deze drie lijnen staan de extra sportieve versies: de Golf GTE - voorzien van een nieuwe plug-in hybride aandrijving - en de Golf GTI. Nieuw voor de R-Line, GTE en GTI is een dak dat is voorzien van zwarte lak.
De grootste verandering van de verniewde Golf 8 is de aandrijflijn. 1.5 TSI 4 cilinder motor is standaard en die motor is soepeler, stiller en krachtiger. Belangrijker nog is dat hij uit te bereiden is met plug-in hybride. Deze plug-in hybride kan 142 km* volledig elektrisch rijden. In Nederland rijd je gemiddeld 70 kilometer per dag, dus dat betekent dat je dus volledig elektrisch kan rijden in Nederland.
De plug-in hybride wordt leverbaar in twee uitvoeringen: eHybrid (204 pk) en Golf GTE (272 pk). Verder is snelladen mogelijk met deze plug-in hyrbide en ook het thuisladen gaat 3 keer zo snel. Daarmee is de Volkswagen Golf het beste van twee werelden.
Naast sturen accelereert en remt het systeem nu ook zelfstandig. Optioneel is het ook mogelijk om de parkeermanoeuvre uit te voeren zonder aanwezigheid van de bestuurder in de auto. Hierbij wordt de parkeerfunctie aangestuurd via een smartphone-app. Een nieuwe toevoeging is het Area View-systeem, dat ook in verschillende andere Volkswagen-modellen beschikbaar is. Dit systeem biedt een volledig zicht rondom de Golf dankzij vier camera's die rondom zijn geplaatst.
Binnenin de vernieuwde Golf is het grotendeels een zee van herkenning. Het oude vertrouwde van de Golf 8, maar een nieuw 13 inch infotainmentsysteem. Deze kennen we al uit de vernieuwde Tiguan, Passat en ID.7 en is nu ook te vinden in de vernieuwde Golf. Het ziet er premium uit en het werkt praktisch, alles komt op dit scherm samen. Zowel je klimaat, navigatie, audio en alle instellingen van je auto kan je op dit scherm doen. Tevens krijgt de Golf opnieuw een optioneel head-up display dat relevante informatie op de voorruit projecteert. Op het stuurwiel keren op veler verzoek de fysieke toetsen terug.
Motortype |
Vermogen (kW / PK) |
Transmissie |
Type aandrijving |
Plug-in hybride |
|||
eHybrid |
150 / 204 |
eDSG met zes versnellingen |
Voorwielaandrijving |
GTE |
200 / 272 |
eDSG met zes versnellingen |
Voorwielaandrijving |
Mild-hybride |
|||
1.5 eTSI |
85 / 115 |
Zeventraps DSG |
Voorwielaandrijving |
1.5 eTSI |
110 / 150 |
Zeventraps DSG |
Voorwielaandrijving |
Turbo-benzine |
|||
1.5TSI |
85 / 115 |
Handgeschakelde zesversnellingsbak |
Voorwielaandrijving |
1.5TSI |
110 / 150 |
Handgeschakelde zesversnellingsbak |
Voorwielaandrijving |
2.0 TSI (GTI) |
195 / 265 |
Handgeschakelde zesversnellingsbak / DSG met zeven versnellingen |
Voorwielaandrijving |
* Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie volkswagen.nl.__** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.