Nieuwe generatie eHybrid van Volkswagen

Nieuwe generatie eHybrid van Volkswagen

Voor wie denkt dat auto's met een plug-in-hybride aandrijflijn slechts een tussenstap zijn op weg naar volledig elektrisch rijden, heeft het mis. Dankzij recente technologische innovaties bij Volkswagen is de plug-in hybride nu een volwaardig alternatief geworden voor volledig elektrische auto's. 

Het overtuigende bewijs hiervan wordt geleverd door de nieuwste generatie eHybrid-modellen, die een elektrisch rijbereik hebben tot zelfs 100 kilometer*.

Direct contact opnemen

Ben jij geinteresseerd in van de nieuwste eHybrid-modellen? Lees gauw meer!

Innovatieve aandrijflijn

Volkswagen heeft tijdens de wereldpremières van de nieuwste generatie Passat en Tiguan twee nieuwe eHybrid plug-in hybride-aandrijflijnen geïntroduceerd. Deze innovatieve aandrijflijnen zijn van de grond af aan opnieuw ontwikkeld. Ze beschikken over een DC-snellaadfunctie en zijn goed voor een elektrische actieradius van ongeveer 100 kilometer*. Dankzij deze innovaties zijn de nieuwe plug-in hybridemodellen van Volkswagen inmiddels een serieus alternatief voor een volledig elektrische auto. Uit onderzoek van het CBS** blijkt dat 95% van alle dagelijkse autoritten in Nederland korter is dan 20 kilometer. Die kunnen in de nieuwe en toekomstige eHybrid-versies van Volkswagen dus volledig elektrisch worden afgelegd.

Innovatieve aandrijflijn

Rijdt verder en laadt sneller

De nieuwe aandrijflijn in de Passat en Tiguan zijn ontworpen om tegelijkertijd zo krachtig en efficiënt mogelijk te zijn. In deze configuratie is een 1.5 TSI benzinemotor gekoppeld aan een elektromotor, die samen een vermogen van minstens 150 kW (204 pk) en maximaal 200 kW (272 pk) leveren. Dankzij de toevoeging van een grotere 19,7 kWh batterij komt de elektrische actieradius op ongeveer 100 km* uit. Als het nodig is wordt de 1.5 TSI benzinemotor ingeschakeld, waardoor de actieradius met een volle accu en een volle tank toeneemt tot ongeveer 1.000 kilometer*.Thuis of aan een openbaar AC-laadpunt is het nu mogelijk deze op te laden met 11 kW, waardoor de laadtijd aanzienlijk wordt verkort. Bovendien kunnen alle eHybrid-modellen voor het eerst ook opladen aan DC-snellaadstations, bij een vermogen van maar liefst 50 kW, zodat je in een mum van tijd weer op weg bent.

Rijdt verder en laadt sneller

Nieuws

Meer nieuws

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.

** Bron: CBS, onderzoek over jaar 2022 (meest recente variant).