Verhalen van onze medewerkers: Hessel van Eck

Bij Vallei Auto Groep werken ruim 500 medewerkers. Van verkoopadviseur, magazijn medewerker, verhuurmedewerkers tot medewerkers op de financiële administratie. Hieronder lees je het verhaal van Hessel die al 6 jaar bij Vallei Auto Groep werkt als Coördinator Receptie / Service Adviseur in Veenendaal. Hij vertelt onder andere wie hij is, hoe hij bij Vallei Auto Groep terecht is gekomen en hoe hij zijn werk als Coördinator Receptie en Service Adviseur combineert.

Vacatures Service Adviseurs

Ben jij geïnteresseerd in een functie bij onze werkplaatsreceptie? Bekijk al onze vacatures.

Hoe ben je bij Vallei Auto Groep terecht gekomen?

Na de middelbare school heb ik eerst een opleiding gevolgd om automonteur te worden. Ook leuk, maar niet helemaal wat ik zocht. Daarom heb ik daarna nog een opleiding gevolgd voor hetgeen wat ik nu doe. Deze opleiding bestond uit 1 dag naar school en 4 dagen werken. Via een openstaande vacature bij de werkplaatsreceptie van Volkswagen ben ik met veel plezier bij Vallei Auto Groep komen werken.

Hoe ziet jouw loopbaan bij Vallei Auto Groep eruit?

Nadat ik mijn opleiding tot volwaardig Service Adviseur had afgerond, ben ik in september 2018 begonnen bij Vallei Auto Groep als leerling Service Adviseur. In mei 2022 ben ik doorgegroeid naar Receptie Coördinator, eveneens voor het merk Volkswagen.

Hoe ziet jouw week eruit als Receptie Coördinator / Service Adviseur?

Mijn werkweek begint op maandag om 07.30 uur en eindigt op vrijdag om 18.00 uur. Dat klinkt erger dan het is. Op maandag en dinsdag houd ik mij vaak bezig met het afhandelen van klachten (ja, ook die hebben wij wel eens) en overleg met andere afdelingen zoals verhuur, werkplaats en verkopers. Wij zijn als werkplaatsreceptie tenslotte een schakel tussen al deze afdelingen in. Daarom is het goed om regelmatig te bespreken wat er goed gaat of juist wat beter kan.

Op de overige werkdagen draai ik zelf mee bij de werkplaatsreceptie. Voor een groot gedeelte bestaan deze werkzaamheden uit het ontvangen van klanten die hun auto komen brengen voor onderhoud- of reparatiewerkzaamheden. Gedurende de dag houd ik hen op de hoogte over de status van de auto. Bovendien bel ik klanten of leasemaatschappijen op om hen te adviseren over wat er aan de auto moet gebeuren om deze in topconditie te houden.

Wat vind je het leukste aan het zijn van Receptie Coördinator / Service Adviseur? En waar ligt jouw kracht?

Het leukste aan mijn werk vind ik het contact met klanten én collega’s. Wanneer een klant komt met een probleem aan zijn of haar voertuig en deze aan het einde van de dag toch tevreden ons pand verlaat, ben ik ook blij.

Mijn kracht ligt in het goed kunnen luisteren naar klanten. Als je dat goed doet, geloof ik altijd in een goede afloop.

Hoe zit jullie team in elkaar? En hoe gaan jullie met elkaar om?

Ons team bestaat uit 4 Service Adviseurs en ongeveer 13 technici. De sfeer onderling is er goed. Als we ergens mee zitten, dan kunnen we dat gelukkig ook gewoon tegen elkaar zeggen. Volgens mij is dat de basis om samen goede resultaten te kunnen behalen.

Werken als Service Adviseur bij Vallei Auto Groep?

Lijkt jou het leuk om aan de slag te gaan als Service Adviseur? Bekijk al onze vacatures.

Bekijk onze vacatures

Nieuws

Meer nieuws