Tegenwoordig ben je altijd verbonden. Met je vrienden, familie, hobby's. Je hele wereld. En nu ook met jouw SEAT. Met de diensten van de My SEAT app sta jij in verbinding met jouw SEAT en de wereld er omheen. Wees verbonden met jouw SEAT. Altijd en overal.
De nieuwe My SEAT app is nu beschikbaar in de Google Play Store en de Apple App Store. Deze app vervangt de SEAT CONNECT app. De My SEAT app behoudt alle functionaliteiten van de SEAT CONNECT app, én meer. Download nu de My SEAT app.
Download voor Android
Download voor iPhone
Ben je na een dag shoppen vergeten waar je jouw SEAT ook alweer hebt geparkeerd? Geen probleem. Via de app kun je eenvoudig zien waar jouw SEAT staat en kun je, wanneer dat nodig is, erheen navigeren. Sta je er dichtbij, maar zie je 'm nog steeds niet? Activeer dan de alarmlichten en eventueel de claxon om je te helpen.
Via de Noodoproepservice wordt er in noodgevallen goed voor je gezorgd. Wanneer de auto een ongeluk detecteert, bijvoorbeeld door de activering van de airbags, wordt automatisch hulp ingeroepen. Jouw SEAT stuurt belangrijke informatie door naar de hulpdiensten zodat je zo snel mogelijk geholpen kan worden. Je kunt ook zelf de hulpdiensten oproepen via de Noodoproep-knop in de dakconsole.
Jouw SEAT kan goed op zichzelf passen, dankzij Diefstalwaarschuwing. De diefstalwaarschuwing is een online alarmsysteem: wanneer jouw SEAT detecteert dat iemand probeert in te breken, of detecteert wanneer de auto onverwachts verplaatst wordt dankzij de hellingshoek-sensor, krijg jij een melding via de app. Je kan dan snel de politie waarschuwen en de kans op een inbraak of diefstal aanzienlijk verkleinen. Let op: jouw SEAT moet uitgerust zijn met een alarmsysteem om samen te kunnen werken met de diefstalwaarschuwing.
Sta je met pech en heb je hulp nodig? Via de app, of via het infotainmentsysteem of de pechhulp-knop in de dakconsole in jouw SEAT kun je online pechhulp regelen. Er worden dan automatisch belangrijke gegevens van de auto gedeeld met de SEAT hulpdiensten. Een medewerker helpt je vervolgens de oorzaak van het probleem te vinden en eventueel te verhelpen. Zo nodig kan er een servicevoertuig gestuurd worden als het probleem niet direct kan worden opgelost.
Heb je vragen over jouw SEAT of over de My SEAT app diensten? Dan kun je in contact komen met onze klantenservice via het infotainmentsysteem of de informatie-knop in de dakconsole. Onze medewerkers staan altijd klaar om je te helpen.
Jouw SEAT houdt zichzelf en de vitale functies van de auto goed in de gaten. Wanneer de auto detecteert dat het tijd is voor onderhoud, of wanneer er iets mis is met de auto, zal dit kenbaar gemaakt worden. Daarnaast gaat er ook een melding naar je geselecteerde SEAT-dealer. Hierdoor weten zij precies wat er gedaan moet worden en maak je heel gemakkelijk een serviceafspraak bij jouw SEAT-dealer.
Via de app kun je heel gemakkelijk controleren of alles in orde is met jouw SEAT. Je kan bijvoorbeeld de resterende actieradius zien en checken of je moet tanken of laden, of de actuele kilometerstand bekijken.
Via de app kun je zien of je jouw SEAT wel op slot hebt gedaan. Ben je het vergeten? Dan kun je via de app gewoon eenvoudig de auto vergrendelen. Ook ontgrendelen kan eenvoudig op afstand.
Jouw SEAT kan goed op zichzelf passen, dankzij Diefstalwaarschuwing. De diefstalwaarschuwing is een online alarmsysteem: wanneer jouw SEAT detecteert dat iemand probeert in te breken, of detecteert wanneer de auto onverwachts verplaatst wordt dankzij de hellingshoek-sensor, krijg jij een melding via de app. Je kan dan snel de politie waarschuwen en de kans op een inbraak of diefstal aanzienlijk verkleinen. Let op: jouw SEAT moet uitgerust zijn met een alarmsysteem om samen te kunnen werken met de diefstalwaarschuwing.
Start of stop eenvoudig het laden van de accu op afstand bij Plug-in Hybrides (PHEV) en volledig electrische SEAT's. Daarnaast regel je gemakkelijk via de My SEAT app wanneer je SEAT opgeladen moet worden. Handig als je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van daltarief voor je stroom en de accu op jouw vertrektijd 's ochtends vol moet zijn.
Is het koud of juist heel warm buiten en vertrek je binnenkort met jouw SEAT? Stel alvast de temperatuur van het interieur in, zodat je weg kan rijden met de juiste temperatuur. Ook handig wanneer het vriest buiten, dan kunnen de ruiten alvast beginnen met ontdooien en hoef jij niet te krabben. Deze funtie is alleen beschikbaar bij Plug-in Hybrides (PHEV) en volledig electrische SEAT's.
Warme zomerdag? Start op afstand alvast de ventilatie, zodat de eerste warmte uit het interieur is voordat je instapt. Deze functie is alleen beschikbaar bij de SEAT Leon en de SEAT Leon Sportstourer.
Geen gedoe meer met CD's of USB-sticks. De updates voor jouw navigatiesysteem gebeuren gewoon online. Je krijgt een melding van een update, die je direct of later kan uitvoeren. Wel zo makkelijk.
Lange reis voor de boeg? Plan het gewoon van tevoren via de app, en stuur de route zo naar het navigatiesysteem van je auto. Het systeem houdt onderweg in real-time rekening met files en ongelukken, zodat jij altijd zo snel en comfortabel mogelijk op je bestemming aankomt.
Rondrijden terwijl je op zoek bent naar een parkeerplaats is verleden tijd. Het navigatiesysteem geeft je een overzicht van de nabijgelegen parkeerplaatsen, inclusief de openingstijden, tarieven én het aantal vrije parkeerplekken. Een parkeerplaats gevonden waar je wilt parkeren? Dan kun je er direct naartoe navigeren.
Stel van tevoren jouw favoriete reisdoelen in, zodat je altijd snel daar naartoe kan navigeren. Ook kan je via het navigatiesysteem zoeken naar bijzondere reisdoelen, zoals bijvoorbeeld restaurants, café's of hotels. Je ziet dan bijvoorbeeld de beoordelingen en de contactinformatie. Favoriete reisdoelen kunnen worden opgeslagen.
Via het navigatiesysteem of de app kun je heel makkelijk zien waar je in de buurt het goedkoopst kunt tanken, of zien welke brandstoffen worden verkocht. Navigeer er vervolgens gelijk heen.
Heb je een nieuwe Leon of Leon Sportstourer, of een Ibiza, Arona, Ateca of Tarraco van september 2020 of later, volg dan de volgende stappen om de My SEAT app voor jouw SEAT te activeren:
Om de My SEAT app voor de Mii electric te activeren volg je de volgende stappen:
Het aanmelden voor My SEAT bestaat uit een aantal stappen. Als deze stappen gedaan zijn, dan kun je gebruik maken van alle mogelijkheden van My SEAT app. Download de My SEAT app op je smartphone en maak in de app jouw SEAT ID aan. Volg alle stappen in de app. E-sim activeren: De simkaart van jouw auto, de e-sim, moet worden geactiveerd voordat je jouw auto aan je gebruikersaccount kunt toevoegen om de My SEAT-diensten te gebruiken. Via seat.nl/activeren-SIM kun je de activering van jouw e-sim aanvragen. De e-sim wordt binnen 48 uur geactiveerd. Je ontvangt een mail, zodra dit gedaan is. Om je Mii electric te koppelen, ga je terug naar de My SEAT app, voer hier het chassisnummer (VIN) van je Mii electric in en volg de aangegeven stappen. Je bent nu verbonden met je Mii electric. Je kunt gebruik maken van de beschikbare diensten voor je Mii electric van My SEAT via de My SEAT app.
Het aanmelden voor My SEAT wordt in een aantal stappen gedaan. Je start met het aanmaken van een SEAT ID, waarna je je auto en de M app koppelt aan je SEAT ID. Na de aanmelding kun je gebruik maken van de beschikbare My SEAT diensten in je auto en in de My SEAT app. In de bijlage vind je de handleiding met stap voor stap uitleg voor het aanmelden van My SEAT voor je SEAT. De aanmelding voer je uit in de My SEAT App. Op YouTube vind je ook de uitleg van de volledige aanmelding van je SEAT ID, de My SEAT app en de registratie in je SEAT.
Zodra je je SEAT ID aangemaakt hebt, krijg je een mail met de vraag om je account te bevestigen. (Dit kan een paar minuten duren, check eventueel ook je SPAM folder). Open de ontvangen mail en klik op de link om je account te bevestigen. Via de link kom je in de My SEAT app waar je kunt inloggen met je SEAT ID. Als je de registratie hebt doorlopen, hoef je alleen nog maar je auto te linken aan je gebruikersaccount. Als dit ook is gedaan, kun je gebruik maken van alle My SEAT- online diensten.
Kom je er niet uit of heb je de bevestigingsmail niet ontvangen, neem dan contact op met SEAT Klantenservice.
De S-PIN is een 4- cijferige code die voor je SEAT ID wordt aangemaakt tijdens het registratieproces. Je hebt deze code nodig om je SEAT op afstand op slot te zetten, te ontgrendelen en het klimaat in je auto te regelen.
Het VIN (voertuigindentificatienummer of chassisnummer) is de unieke 17- delige identificatienummer van jouw SEAT. Je kunt deze terugvinden op de kentekencard van je auto, of rechts onderaan op de buitenkant van je voorruit. Je hebt deze nodig om je auto te registreren en je My SEAT- profiel aan te maken.
Om My SEAT te kunnen gebruiken, moet je een auto toewijzen aan je gebruikersaccount. Om dit te doen kun je inloggen in de My SEAT App en voer je het VIN-nummer van je auto in. Vervolgens ontvang je een 8-cijferige aanmeldcode (‘Pairing Code’ genoemd) die je invoert in je navigatiesysteem om het koppelen van je auto te voltooien. (Instellingen -> Online Services -> Registreren)
Controleer eerst of je SEAT over een actieve intenetverbinding beschikt en of de registratiecode die je probeert te gebruiken, niet verlopen is (deze is 24 uur geldig). Als dit het probleem niet oplost, kun je proberen om de auto te verwijderen uit je My SEAT App en deze vervolgens opnieuw toe te voegen. Je zult een nieuwe registratiecode ontvangen om in te voeren in je auto.
Indien wij een melding krijgen van de RDW dat een auto van eigenaar is gewisseld, dan zullen wij zelf de auto ontkoppelen van het oude account. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen, zodat een nieuwe eigenaar niet gevolgd kan worden via de My SEAT app door de vorige eigenaar. Je kunt zelf het volgende doen om ervoor te zorgen dat de vorige eigenaar geen koppeling meer heeft met jouw auto: download de My SEAT app, maak een account aan. Klik op 'Koppelen' en Scan de QR code in de deurpost van jouw SEAT. Indien jouw SEAT nog gekoppeld is aan een ander account, dan is het scherm te zien met de melding "Auto al gekoppeld?". Koppel je account aan je SEAT door te klikken op "Ja, koppel". Als je de koppeling tussen jouw SEAT en de app bevestigt, vervalt automatisch de koppeling met het account die eerder aan jouw auto gekoppeld was.
Activering in de auto is de gemakkelijke manier om jouw SEAT in te schrijven op je SEAT-ID, zodat je de My SEAT-diensten kunt gaan gebruiken. De registratie assistent leidt je door het eenvoudige proces om uw SEAT-account in je voertuig aan te maken, in te loggen en je voertuig in te schrijven, en het vervolgens toe te voegen aan de garage. Tijdens het registratieproces kun je alle juridische informatie (GTC, privacybeleid) bekijken en de contractovereenkomst van My SEAT accepteren.
Activering in de auto is mogelijk in de: