De vier ringen; het bekende logo van Audi. Audi heeft dit beroemde beeldmerk met de vier ringen vernieuwd en gemoderniseerd naar een tweedimensionaal merklogo, zodat het in lijn staat met het nieuwe, elektrische tijdperk. De vier ringen van Audi zijn een belofte waarin de voorsprong door techniek en innovatieve mobiliteit wordt weerspiegeld. Vallei Auto Groep vertelt je graag meer over de nieuwe ringen van Audi.
Direct contact opnemen
Ben jij geinteresseerd in één van onze modellen? Neem dan contact met ons op of bekijk direct de voorraad.
Voorheen waren de merkringen gemaakt van chroom, maar daar is Audi nu van afgestapt. De nieuwe ringen bestaan uit ‘het nieuwe chroom’ die dezelfde kwaliteit uitstralen als voorgaande ringen. Het zijn witte ringen in een dunne zwarte basis, ongeacht de kleur van de lak of grille op de auto. Er wordt op deze manier een tweedimensionaal logo gecreëerd waardoor het lijkt alsof de ringen zweven. Doordat het merkembleem lijkt op te lichten, krijgen de ringen een vlakke, hoogwaardige uitstraling die in detail nog steeds driedimensionaal oogt. Daarmee is het nieuwe logo een vereenvoudigde versie van zijn voorganger.
Op alle nieuwe Audi-modellen
Het nieuwe logo zal uitgerold worden op alle nieuwe Audi-modellen. Het eerste model dat dit logo heeft is de Audi Q8 e-tron. Verder kan de klant kan ook kiezen uit geheel zwarte logo. Dan zijn de witte ringen vervangen door donkergrijze ringen waarmee een hoogglanseffect ontstaat.
De nieuwe ringen van Audi
Waarom een nieuw merklogo?
André Georgi, designer bij Audi, geeft aan dat elk detail zinvol en doelmatig moet zijn. “Ons merklogo met de vier ringen, dat je op de voor- en achterzijde van onze modellen niet kunt missen, maakt een Audi een Audi. Dankzij het nieuwe tweedimensionale ontwerp ogen onze vier ringen veel moderner en designvoller".
Wat is er verder veranderd?
Verder is de merkstrategie en corporate identity van Audi gewijzigd. Naast de tweedimensionale logo’s, zijn er ook nieuwe typeaanduidingen. Volgens Frederik Kalisch, merk strategist bij Audi, stelt dat deze nieuwe typeaanduidingen perfect passen bij de nieuwe merkstrategie: meer verfijning, meer understatement. Er wordt voortaan maar één gestandaardiseerd lettertype gebruikt voor de modelaanduidingen. Dit is een uniek font: ‘Audi Type’. Er is gekozen om de modelnaam, modelvariant en technische uitvoering weer te geven in de B-stijlen. Uitgevoerd in hoogglans zwart en bij het in- en uitstappen van de inzittenden altijd zichtbaar.
Blijf up-to-date met de nieuwste modellen, het laatste nieuws en de scherpste aanbiedingen met onze nieuwsbrief! Ook krijgt u uitnodigingen voor evenementen die wij regelmatig organiseren.