Zowel de ID.3 als de ID.4 hebben talloze features die (elektrisch) rijden comfortabel maken. Wij zetten er een paar voor je op een rij:
IQ.Light
Het is een signatuur van de ID. serie: IQ.Light. Maar wat is het precies? Met IQ.Light heb je altijd perfect zicht, in iedere situatie, onder alle weersomstandigheden. Dit komt door de IQ.LIGHT LED Matrix koplampen. Deze lampen passen zich automatisch en razendsnel aan iedere situatie aan. Zelfs het grootlicht hoef je niet meer zelf te regelen. Zo kun je nooit per ongeluk tegenliggers verblinden. En, niet onbelangrijk: ze zien er ook nog eens goed uit. Let wel op: IQ.Light zit niet standaard op de basisuitvoeringen van de ID.3 en ID.4.
Spraakbediening
De ID.3 en ID.4 zijn auto’s die echt naar je luisteren. Je route plannen? Jouw favoriete nummer harder zetten? Of je baas bellen? Dit is allemaal eenvoudig met je stem te besturen. En met de digitale diensten van We Connect luister je naar al je podcasts en playlists.
Unieke 1ST badges en Play & Pauze pedalen
Zowel de ID.3 als de ID.4 trappen af met de 1ST Editions. Deze rijk uitgeruste modellen herken je aan de typische 1ST badges en Play & Pauze pedalen. Ook aan de binnenkant vind je de 1ST badges terug, bijvoorbeeld op het stuur. Leuk detail, toch? De exclusieve details van de ID.3 en ID.4 1ST laten aan iedereen zien dat jij er als eerste bij was.
MEB-platform
Dit platform is speciaal door Volkswagen ontwikkeld voor elektrische auto’s. De platte batterijen zijn in de vloer van de auto weggewerkt. Dit zit aangesloten aan twee elektromotoren: de één is verbonden met de voorwielen, en de ander met de achterwielen. Zo heb je een vierwielaandrijving, gevoed door één grote batterij. Zowel de ID.3 als de ID.4 zijn gebouwd op de basis van het MEB-platform. De accu zit dus niet – net zoals bij een brandstofauto – voorin de auto. Het voordeel hiervan is dat de auto wendbaarder is. De wielen van de auto kunnen veel verder uitslaan en daardoor is je draaicirkel veel kleiner. Dit betekent minder steken bij bijvoorbeeld het keren op de weg. Leuk weetje: voor de ID.3 en ID.4 is de draaicirkel vergelijkbaar met die van een up!.
*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.