Over het algemeen hebben we het volgende nodig:
- Jouw meest recente loonstrook;
- een bankafschrift met daarop de storting van het loon en de woonlasten, zoals recente hypotheek- of huurbetaling;
- een kopie van een geldig paspoort;
- een kopie van een geldig rijbewijs;
- Indien je korter dan 12 maanden in dienst bent of een tijdelijk dienstverband hebt, hebben we een werkgeversverklaring nodig.
Zodra wij de documenten ontvangen hebben, verwachten wij binnen enkele werkdagen een reactie te kunnen geven. Mochten we voor jouw specifieke situatie nog andere documenten nodig hebben, laten we dit direct aan je weten!
Wat als jouw aanvraag wordt afgekeurd?
Het kan voorkomen dat jouw aanvraag wordt afgekeurd. Bijvoorbeeld als je nog studeert en nog geen vast of fulltime inkomen hebt. In dat geval is het nog niet gelijk einde verhaal. Ouders kunnen namelijk garant staan. Zij worden als tweede en derde contractant toegevoegd aan de overeenkomst. Voor deze regeling doorlopen zij dezelfde acceptatieprocedure. Hierdoor zijn zij ook aansprakelijk voor het nakomen van de financiële verplichting. Contractanten die garant staan worden ook BKR geregistreerd.
De BKR-registratie
Wat die BKR-registratie precies inhoudt? Wij vragen hiervoor gegevens op over het inkomen, de gezins- en woonsituatie en de huwelijkse staat van de aanvrager(s). Wij raadplegen ook het BKR te Tiel. Hier vragen wij na of er tijdens de aanvraag voor private lease al een krediet geregistreerd is. Wij laten het private leasecontract als kredietovereenkomst registreren bij het BKR te Tiel (de registratie wordt uitgevoerd via de formule: looptijd van het contract x de hoogte van het maandbedrag x 65%).